التخطي إلى المحتوى

عاجل طريقة اختيار حمالة الصدر المناسبة للبسك

من الحاجات اللي ممكن تأثر على مظهرك بشكل سلبي ، ان حمالات البرا تكون باينة من تحت لبسك ، او خطوط الكب تكون تفاصيلها واضحة من تحت الهدوم ، عشان كده النهاردة بنات حوا هتقولك طريقة اختيار حمالة الصدر المناسبة للبسك عشان تظهري بلوك مثالي.

طريقة اختيار حمالة الصدر المناسبة للبسك:

1- برا من غير حمالات ومشدات علوية للجسم مع الفساتين الشبك واللي من غير حمالات:

لو هتلبسي فستان او توب من غير حمالات او من غير اكتاف او فستان من فوق شبك ، يبقى هنا انسب حاجة هو اختيار حمالة صدر من غير حمالات ، ولكن عيب البرا اللي بتكون من غير حمالة انها ممكن تتزحلق بسهولة ، عشان كده بننصحك انك ممكن تختاري مشدات الجسم العلوية او حمالة الصدر اللي بتكون مغطية الجزء اللي فوق كله ، عشان تضمنلك تغطية اكبر وفي نفس الوقت ماتتزحلقش.

طريقة اختيار حمالة الصدر المناسبة للبسك

2- حمالة الصدر على شكل حرف T للفساتين ال halter وال cross neck:

بالنسبة للفساتين اللي بتكون محرودة اوي من الضهر او على الرقبة ، هيكون افضل اختيار معاها هي حمالة الصدر على شكل حرف T ، بتكون محكمة ومريحة في اللبس ، وبتدي مظهر طبيعي للصدر وبترفعه وبتظبطه بشكل صح.

3- حمالة الصدر Balconette للفساتين اللي رقبتها واسعة ومنخفضة:

لو بتلبسي فساتين او توب بيكون فتحة الصدر بتاعتها عريضة ومنخفضة ، عشان تتجنبي ان حواف حمالة الصدر تبان ، هيكون انسب اختيار ليكي هي حمالة الصدر ال Balconette لانها بتكون بنص كب وفي نفس الوقت بترفع الصدر وبتبين الصدر شكله ممتليء اكتر ومستدير.

4- حمالة الصدر Plunge للفساتين اللي برقبة منخفضة من النص:

لو لابسة فستان او توب بموديل الرقبة منخفضة من النص ، هنا انسب اختيار هيكون حمالة الصدر ال Plunge ، واختاري الحمالة اللي تكون بخط رفيع اوي من قدام.

5- ال Wrap around bra للفساتين منخفضة الضهر:

مع الفساتين منخفضة الضهر عشانن اللوك يطلع انيق ومثالي ، اختاري معاها حمالة الصدر ال Wrap around ، هتديكي الدعم المناسب للصدر وفي نفس الوقت مش هتبان من الفستان.

6- حمالة صدر Seamless للفساتين الضيقة واللي واخدة شكل الجسم:

سواء كانت فساتين ضيقة او واخدة شكل الجسم ، اختاري حمالة صدر Seamless ،هتوفرلك الدعم الكامل وفي نفس الوقت تفاصيل ملابسك الداخلية مش هتبان من تحت الفستان.

7- حمالة الصدر اللاصقة للفساتين منخفضة الضهر واللي من غير اكمام:

حمالة الصدر اللاصقة هتكون هي انسب اختيار مع الفساتين منخفضة الضهر ومن غير اكمام.

8- حمالة الصدر متعددة الاتجاهات للفساتين ال criss cross واللي بكتف واحد:

بالنسبة للفساتين الكريس كروس او اللي بكتف واحد  ، حمالة الصدر متعددة الاتجاهات هي افضل اختيار ، مع الاشرطة اللي تقدري تحوليها باكتر من طريقة حسب شكل الفستان.

9 حيل للبس حمالة الصدر بشكل مثالي مكنتيش تعرفيهم قبل كده !

حيل للبس حمالة الصدر بشكل مثالي

عرضنا لكم زوارنا الكرام أهم التفاصيل عن خبر طريقة اختيار حمالة الصدر المناسبة للبسك على دوت الخليج فى هذا المقال ونتمى ان نكون قدمنا لكم كافة التفاصيل بشكل واضح وبمزيد من المصداقية والشفافية واذا اردتكم متابعة المزيد من اخبارنا يمكنكم الاشتراك معنا مجانا عن طريق نظام التنبيهات الخاص بنا على متصفحكم او عبر الانضمام الى القائمة البريدية ونحن نتشوف بامدادكم بكل ما هو جديد.

كما وجب علينا بان نذكر لكم بأن هذا المحتوى منشور بالفعل على موقع بنات حوا وربما قد قام فريق التحرير في دوت الخليج بالتاكد منه او التعديل علية اوالاقتباس منه او قد يكون تم نقله بالكامل ويمكنك قراءة ومتابعة مستجدادت هذا الخبر من مصدره الاساسي.

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.