التخطي إلى المحتوى

عاجل «خانتنى وكله بالدليل».. محمود المهدى فارق الصمت أخيراً ويكشف سبب رمي يمين الطلاق على منة عرفة!!

علَّق محمود المهدي عبر حسابه الشخصي على موقع الصور والفيديوهات “إنستجرام” على واقعة انفصاله للمرة الثالثة عن الفنانة منة عرفة، من خلال منشورين، عبر خاصية “استوري”.

 

واتهم محمود المهدي عبر خاصية “ستوري”، التي قام بحذفها بعد إعلانه أسباب الطلاق، والدة منة عرفة في الانفصال بسبب الماديات، قائلًا: “تم الطلاق خلاص للأسف كان في خيانة وعديتها واضحك عليا في أول الجوازة .

 

وقتها عشان أحافظ على بيتي سكت، وغير أمها خرابة البيوت بسبب الفلوس عشان هيا اللي كانت بتصرف عليها منة، وبسبب إني كنت رافضها تشتغل في المجال ده، وأمها مكنش عندها مانع تتنازل في المجال مقابل الفلوس بس كل حاجة بالدليل”.

 

وأضاف: “فضلت تحاول لحد ما خربت البيت وخدوا فلوس مني كتير هيا وأهلها واتهجموا عليا وخدوا العفش وبيعوني العربية واخواتها وكل حاجة بالدليل وحقي عند ربنا وحسبي الله .

 

ونعم الوكيل في خرابة البيوت أمها بس والله كل الفلوس اللي خدوها وكل حاجة عملتها هبنيها وانا مطلعتش عمري اتكلمت من غير دليل أو اثبات بس للأسف وبجد علي غزلان ربنا نجاه واليومين دول هنزل الحاجات للأسف أهلها بعد ماشيلتهم وصرفت وعلمت عملوا اللي ميتعملش معايا”.

 

 وعبر منشور آخر، قال: “حسبي الله ونعم الوكيل، بس ربنا يعوضني عن كل خسارة خسرتها وثقتي في ربنا كبيرة لأني مقصرتش بالعكس كنت بحافظ”.

 

يذكر أنها ليست المرة الأولى التي يثير فيها الثنائي منة عرفة ومحمود المهدي الجدل منذ إعلان زواجهما خلال عام، لتكون هذه المرة هي الثالثة التي يعلنان فيها الانفصال الرسمي، ومن خلال السطور التالية نستعرض المرات السابقة.

 

وكانت المرة الأولى للانفصال في نوفمبر الماضي بعدما نشرت منة عرفة عبر “إنستجرام” وكتبت: “كل شىء قسمة ونصيب تم الانفصال وربنا يوفق الجميع” ليرد عليها وقتها المهدى: “الناس اللى بتتصل وتسأل خلاص كل حاجة قسمة ونصيب وأنا كرجل شرقى صعيدى فى حاجات مش هتنفع معايا وهتوقفها عن شغلها وحلمها”. كل ذلك جاء رغم تجهيزاتهما لبيت الزوجية.

 

وفي مارس الماضي، أعلن محمود المهدي زوج الممثلة منة عرفة عن انفصالهما للمرة الثانية، من خلال استوري نشره عبر حسابه الشخصي على موقع إنستجرام، وكتب المهدي: “تم الانفصال والحمد لله على كل شىء وربنا يوفقها ويوفقنى”، ثم نشر بعدها استوري أخرى قال فيها: “ربنا اللي بيرزق العبد عمرها ما كانت في يد حد وضد الفساد حتى لو فضلت لوحدي بس ربنا معايا الحمد لله”.

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.