التخطي إلى المحتوى

عاجل تلبسي ايه في يوم سفر صيفي

موسم الصيف هو موسم السفر ، لو بتخططي لاي سفرية ، في موضوعنا النهاردة هنشارك معاكم افكار لملابس السفر في الصيف ، وهي تقريبا اكتر القطع المريحة اللي تقدري تلبسيها اثناء اجازتك.

افكار لملابس السفر في الصيف:

1- جربي جمبسوت مريح:

كتير ممكن يقول انك الافضل تستبعدي لبس الجمبسوت او السالوبيت يوم السفر بسبب مشاكل استخدام الحمام في الطريق ، لكن احنا بنقولك ان هو من انسب القطع ليوم السفر ، لانه قطعة واحدة سهل لبسها وقلعها من غير ربطات او قطع كتير او اي حاجة ، ويعتبر مريح جدا في اللبس.

واحلى حاجة فيه انه متعدد الاستخدامات ممكن تلبسيه اثناء السفر ، ممكن كمان تلبسيه بالليل على العشا مع كعب ، او تلبسيه مع صندل وقبعة شمس للتمشية الصبح.

تقدري تنسقي جمبسوت اسود, صندل بلاتفورم, شنطة ضهر, وشنطة سفر سودا.

افكار لملابس السفر في الصيف

2- ليجينج مع كارديجان:

الليجينج من الستايلات المريحة جدا والمناسبة للسفر ، خامته سمكية مش شفافة, بيتحمل اي حاجة, ناعم جدا, قابل للتمدد وبالتالي هيبقى مريح جدا في الحركة.

ممكن تنسقي معاه تيشرت اوفر سايز وكارديجان صيفي ، مع سنيكرز.

الطقم كله هيكون كارديجان, تيشرت ابيض اوفر سايز, كارديجان رمادي, سنيكرز, شنطة سفر سودا.

3- فستان مريح:

فستان من خامة الكتان مريح جدا ليوم سفر في الصيف ، وممكن تاخدي معاكي في الشنطة حزام عريض تلبسيه عليه لما توصلي عشان تحددي منطقة الوسط ، وهيكون عندك فستان رائع وانيق.

فستان اخضر, صندل بلاتفورم, شنطة كروس, شنطة سفر سودا.

4- بنطلون رياضي وجاكيت جينز:

البنطلون الرياضي من افضل القطع ليوم السفر لانه سهل اللبس ومريح جدا ، وتقدري تتحركي فيه بسهولة.

ممكن تنسقي معاه تيشرت ، والتيشرت هيكون قطعة مفيدة ليكي تقدري تلبسيها على جيبة او شورت اثناء اجازتك ، وفوقيه جاكيت جينز ، واللي تقدر كمان تستفادي بيه بطرق تانية وتلبسيه فوق الفساتين.

بنطلون رياضي, تيشرت مخطط, جاكيت جينز, سنيكرز, شنطة ضهر سودا, شنطة سفر سودا.

مجموعة افكار بالصور تستوحي منها اللوك بتاعك:

6 طرق تلبسي بيهم الجينز في الصيف

عرضنا لكم زوارنا الكرام أهم التفاصيل عن خبر تلبسي ايه في يوم سفر صيفي على دوت الخليج فى هذا المقال ونتمى ان نكون قدمنا لكم كافة التفاصيل بشكل واضح وبمزيد من المصداقية والشفافية واذا اردتكم متابعة المزيد من اخبارنا يمكنكم الاشتراك معنا مجانا عن طريق نظام التنبيهات الخاص بنا على متصفحكم او عبر الانضمام الى القائمة البريدية ونحن نتشوف بامدادكم بكل ما هو جديد.

كما وجب علينا بان نذكر لكم بأن هذا المحتوى منشور بالفعل على موقع بنات حوا وربما قد قام فريق التحرير في دوت الخليج بالتاكد منه او التعديل علية اوالاقتباس منه او قد يكون تم نقله بالكامل ويمكنك قراءة ومتابعة مستجدادت هذا الخبر من مصدره الاساسي.

التعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.